1541772F 68F4 4A34 9079 AB2087B81DB8

http://1gym-ellin.att.sch.gr/ebd23a86-d096-4cbf-a34e-c5ba7d1b96b6"

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΤΟΥΣΧΟΛΕΙΟΥ

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Διεύθυνση: 33η οδός αρ. 20 Ελληνικό

 

ΚωδικόςΣχολείου(ΥΠAIΘ)

0501846

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΈδρατουΣχολείου(διεύθυνση) 33η οδός αρ. 20 16777 Ελληνικό

Τηλέφωνο

2109628665    

e-mail

mail@1gym-ellin.att.sch.gr

Ιστοσελίδα

www.1gym-ellin.att.sch.gr

Αναπληρώτρια Διευθύντρια

Κοραντίνα Μαρία ΠΕ079.01

Αναπληρώτρια Υποδιευθύντρια

Μακρυγιάννη Άννα ΠΕ01
ΠρόεδροςΣυλλόγουΓονέων/Κηδεμόνων Γαβαλά -Μαρούσου Μαρία

Περιεχόμενα

Εισαγωγή4

Σύνταξη,έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.4

  1. Βασικέςαρχέςκαιστόχοι τουΕσωτερικού ΚανονισμούΛειτουργίας4
  2. Λειτουργίατου Σχολείου5

Ι.Διδακτικό ωράριο5

II.Ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου5

ΙΙΙ.Προσέλευση5

ΙV.Πρωινή συγκέντρωση5

  1. Μέσα στην τάξη5
    1. Διάλειμμα6
      1. Αποχώρηση7
      2. Γενικά………………………………………………………………………………………………….7
      3. Πλαίσιο συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε σχέση με την επικοινωνίας τους με ηλεκτρονικά  μέσa…………………………………………………………………………………………………………...7
  2. Δημοκρατικοί θεσμοί στο Σχολείο8

Ι.Συμφωνούμε όλοι ότι8

  1. Παιδαγωγικά μέτρα8
  2. Τα μέλη της σχολικής κοινότητας9

Ι.Η Διεύθυνση του Σχολείου9

II.Διδακτικό προσωπικό9

III. Γονείς και κηδεμόνες………………………………………………………………………………………………………….9

IV. Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων……………………………………………………………………………………….9

V. Σχολική επιτροπή και άλλοι φορείς……………………………………………………………………………………10

5:Άλλα θέματα...10

Ι.Προσωπικά δεδομένα10

II.Λειτουργία κυλικείου10

III. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων………………….10

IV. Σχολικό συμβούλιο…………………………………………………………………………………………………………...10

V.Η σημασία της σύμπραξης όλων………………………………………………………………………………………..11

VI.Πολιτική προστασίας του σχολείου από πιθανούς κινδύνους. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών……………………………………………………………………………………………………………………………………..11

VIIΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ covid-19…………………………………….……………………...11

6:ΕσωτερικόςΚανονισμόςΛειτουργίας-Διαδικασίεςδιασφάλισηςτηςεφαρμογήςτου…….11

Πηγές12

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
 Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου μας  είναι δημοκρατική κατάκτηση των μαθητών, καθηγητών και γονέων  σύμφωνος με τις διατάξεις της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας  (άρθρο 37, Ν.4692/2020)   και προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας .

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτηαποδοχή καισχολαστικήτήρησητουσχολικού κανονισμού, στοσύνολότου.

Σύνταξη,έγκρισηκαιτήρησητουΚανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/τηςΔιευθύντριαςτουΣχολείου,μετησυμμετοχήόλωντωνμελώντουΣυλλόγουΔιδασκόντων/ουσών,τωνμελώντουΔιοικητικούΣυμβουλίουτουΣυλλόγουΓονέωνκαιΚηδεμόνων,τουπροεδρείουτουδεκαπενταμελούςμαθητικούσυμβουλίουτουΣχολείουκαιτουεκπροσώπουτουΔήμου/τηςκοινότητας.Επιπλέον,έχειεγκριθείαπότονΣυντονιστή/τηΣυντονίστριαΕκπαιδευτικούΈργουπουέχειτηνπαιδαγωγικήευθύνητουΣχολείουμας,καθώςκαιαπότον/τηνΔιευθυντή/ριαΕκπαίδευσης(άρθρο37,Ν.4692/2020).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σεόλουςτουγονείς/κηδεμόνεςκαιαναρτάταιστονιστότοποτουΣχολείου.Μιασυνοπτικήμορφήτουδιανέμεταικαισυζητείταιδιεξοδικά με όλουςτους/τιςμαθητές/ριεςτουΣχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, τωνεκπαιδευτικών, τωνμαθητώνκαιτωνγονέων/κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης απότον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε νασυμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκώνλειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνωντου.

  1. Βασικέςαρχέςκαιστόχοι τουΕσωτερικούΚανονισμούΛειτουργίας

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της Διεύθυνσης του Σχολείου, των Εκπαιδευτικών και του Επιστημονικού και  Βοηθητικού Προσωπικού, των Μαθητών, των Γονέων και Κηδεμόνων. 

Μέσω των συμφωνημένων αρχών βασική επιδίωξη είναι:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ευρύτερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. 
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
  • Να κατοχυρωθεί  η ανάπτυξη της ατομικής και κοινωνικής ευθύνης.
  • Να  σφυρηλατηθεί και να αναπτυχθεί η δημοκρατική συνείδηση των μαθητών και μαθητριών έτσι ώστε η αξία της Δημοκρατίας στο σχολείο να βιώνεται ως τρόπος καθημερινής ζωής.  

  1. ΛειτουργίατουΣχολείου

Ι.Διδακτικόωράριο

Για το σχολικό έτος 2021-2022  το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής: Προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο: 08.00- 08:15. Έναρξη υποχρεωτικού προγράμματος: 08:15.  Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:20 (εξάωρο)  και 14.10 (7ωρο).

Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού το πρόγραμμα αναδιατάσσεται, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, για να μην υπάρχουν κενά.

Κατά την εξ αποστάσεως διδασκαλία το ωράριο θα καθορίζεται σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγίες του ΥΠΑΙΘ.

II. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας.

III.Προσέλευση στο σχολείο

Οι μαθητές προσέρχονται έγκαιρα και παραμένουν στην αυλή μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι για την πρωινή συγκέντρωση. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. 

ΙV.Πρωινή συγκέντρωση

Με το χτύπημα του κουδουνιού συγκεντρωνόμαστε σε σειρές ανά Τμήμα  για την πρωινή προσευχή και να ακούσουμε τις οδηγίες που μπορεί να μας δώσει ο/η Διευθυντής/ντρια ή κάποιος  καθηγητής/τρια . Στη συνέχεια ανεβαίνουμε στις αίθουσες κατά Τμήμα, σύμφωνα με τη σειρά που μας έχει ορίσει το Σχολείο, με ηρεμία και προσοχή. 

V. Μέσα στην τάξη

  • Σε κάθε διδακτική ώρα μπαίνουμε στην τάξη ήσυχα με τον καθηγητή/τρια μας για να αρχίσει το μάθημα. Δε διακόπτουμε το μάθημα και  είμαστε δικαιολογημένοι  μόνο αν η καθυστέρηση μας οφείλεται σε λόγους πολύ σοβαρούς, για τους οποίους πρώτα ενημερώνουμε το Γραφείο.
  • Φροντίζουμε να μελετάμε και προσερχόμαστε στο μάθημα όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι, σύμφωνα με τις οδηγίες που μας έχουν δοθεί από τον/την καθηγητή/τρια μας σχετικά με τη διεκπεραίωση των καθημερινών μας εργασιών.
  • Προσπαθούμε να είμαστε συγκεντρωμένοι καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος και να συμμετέχουμε ενεργά στο μάθημα,  λέγοντας την άποψή μας, αφού φυσικά ζητήσουμε το λόγο, ακούγοντας προσεκτικά την άποψη του/της συμμαθητή/τριας μας και κρατώντας σημειώσεις.  
  • Τυχόν λανθασμένη απάντηση είναι χρήσιμη, γιατί μας βοηθά να κατανοήσουμε το σωστό και επομένως δεν μας απασχολεί αν θα κάνουμε λάθος εμείς ή οι συμμαθητές μας, διότι σημασία έχει η συμμετοχή όλων μας και η σωστή αξιοποίηση του λάθους.
  • Συνεργαζόμαστε σε ομάδες εφόσον μας ζητηθεί, και είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε με κάθε συμμαθητή/τρια μας. Ασχολούμαστε μόνο με το θέμα μας, ενώ , όταν προβάλλεται βίντεο, παρακολουθούμε με σοβαρότητα και συγκέντρωση, ώστε να εκμεταλλευτούμε τις γνώσεις και τα ερεθίσματα που μας δίνονται   στη συζήτηση ή τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν.
  • Όταν εξεταζόμαστε γραπτά, εργαζόμαστε μόνοι μας με εντιμότητα και σοβαρότητα. 
  • Ζητάμε άδεια από τον/την καθηγητή/τρια μας, για να βγούμε από την αίθουσα και μόνο όταν υπάρχει επείγουσα ανάγκη.  
  • Η διδακτική ώρα τελειώνει, όταν ο/η καθηγητής/τρια ολοκληρώσει το μάθημα και μας επιτρέψει να αποχωρήσουμε.
    • Κατά τη διάρκεια των ωριαίων διαγωνισμάτων παραμένουμε μέσα στην αίθουσα μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι και  όχι στον αύλειο χώρο.
    • Στόχος μας είναι κάθε μέρα να φεύγουμε από το σχολείο έχοντας κερδίσει ένα μικρό μέρος γνώσης και έχοντας προσπαθήσει συνειδητά να βελτιώσουμε στοιχεία της συμπεριφοράς μας, ώστε να συνυπάρχουμε αρμονικά με τους άλλους μέσα από τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα της προσωπικότητάς μας.
    • Οι απουσιολόγοι είναι υπεύθυνοι για το Βιβλίο Ύλης και το Απουσιολόγιο τα οποία αποτελούν δημόσια έγγραφα. Η παραποίηση απουσιολογίου αποτελεί σοβαρότατο παράπτωμα και συνεπάγεται αυστηρές πειθαρχικές κυρώσεις. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει ανάλογα της σοβαρότητας του παραπτώματος.

VI.   Διάλειμμα

  • Βγαίνουμε πάντα από την αίθουσα και κατεβαίνουμε ήσυχα τις σκάλες, προστατεύοντας τους μικρότερους συμμαθητές μας. 
  • Είμαστε προσεκτικοί στα παιχνίδια μας, ώστε μην υπάρχουν τραυματισμοί συμμαθητών μας. 
  • Μιλάμε με σεβασμό και ευγένεια σε όλους, φροντίζοντας να μην τους πληγώνουμε με τα λόγια μας. 
  • Συναναστρεφόμαστε τους συμμαθητές μας που θέλουν και αυτοί τη συναναστροφή  μαζί μας και φροντίζουμε να κάνουμε παρέα και να εντάσσουμε  στα παιχνίδια μας, εκτός από τους φίλους μας, και άλλους συμμαθητές μας που ίσως είναι μοναχικοί, αφού πρώτα τους ρωτήσουμε. 
  • Εάν χρειαστούμε βοήθεια για οποιονδήποτε λόγο, απευθυνόμαστε στους εφημερεύοντες καθηγητές που βρίσκονται στους χώρους που έχουν οριστεί από το Σύλλογο των Διδασκόντων ή και στον φύλακα του Σχολικού Συγκροτήματος. Αν αυτοί το κρίνουν απαραίτητο, απευθυνόμαστε στη Διεύθυνση του Σχολείου. Συμφωνούμε ακόμη ότι συνεργαζόμαστε με τους/τις εφημερεύοντες/εφημερεύουσες καθηγητές/τριες μας με ευγένεια και σεβασμό, όπως και με τους/τις καθηγητές/τριες του 2ου Γυμνασίου, οι οποίοι/ες  είναι επίσης υπεύθυνοι/ες για την ασφάλειά μας.
  • Περιμένουμε υπομονετικά τη σειρά μας, για να ψωνίσουμε από το κυλικείο και συμπεριφερόμαστε στον/στην υπεύθυνο/η του κυλικείου με ευγένεια και σεβασμό.
  • Μετά το τέλος του διαλείμματος ανεβαίνουμε χωρίς καθυστερήσεις στην τάξη μας, ήσυχα και πολιτισμένα, περιμένοντας να ανοίξει ο/η καθηγητής/τρια την αίθουσα, έχοντας φροντίσει να καλύψουμε τις ανάγκες μας (φαγητό, τουαλέτα, νερό).
  • Εισερχόμαστε στην αίθουσά μας μαζί  τον/την καθηγητή/τρια μας αποφεύγοντας να ενοχλούμε τους συμμαθητές μας. Όποιος/α μαθητής/τρια εισέρχεται στην αίθουσα μετά τον/την καθηγητή/τρια, παίρνει απουσία, εκτός αν έχει επιτραπεί η απασχόλησή του στο γραφείο από τον διδάσκοντα/σουσα καθηγητή/τρια.
  • Κατά την προσέλευση στην αίθουσα διδασκαλίας, καθόμαστε στο θρανίο μας σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα (πλάνο) που έχει καταρτιστεί και εγκριθεί από τον/την υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια του τμήματος.
  • Στην περίπτωση που απουσιάζει ο/η εκπαιδευτικός της συγκεκριμένης ώρας, παρουσιαζόμαστε στην αίθουσα και στον/στην καθηγητή/τρια που οφείλουμε να πάμε και καθόμαστε στο σημείο που μας υποδεικνύει μέχρι το τέλος της διδακτικής ώρας.

VII. Αποχώρηση

  • Κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας παραμένουμε στο χώρο του Σχολείου ακολουθώντας το

σχολικό πρόγραμμα και αποχωρούμε  μόνο για σοβαρούς λόγους και μόνο με άδεια της Διεύθυνσης.

  • Μετά τη λήξη των μαθημάτων  αποχωρούμε ήσυχα από το σχολείο, φροντίζοντας να έχουμε πάρει όλα τα πράγματα και χωρίς να αφήνουμε σκουπίδια.
  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιούμε το σχολικό λεωφορείο του Δήμου κατευθυνόμαστε  ήσυχα προς αυτό, χωρίς να μας απασχολεί αν θα βρούμε θέση να καθίσουμε  και χωρίς να κρατάμε θέση για τους φίλους μας. Δίνουμε, όσο είναι δυνατό, προτεραιότητα στους/στις συμμαθητές/τριες μας που το σπίτι τους βρίσκεται σε πιο μεγάλη απόσταση. Σε όλη τη διαδρομή σεβόμαστε τους/τις συμμαθητές/τριες μας και τον οδηγό.

VIII. Γενικά

  • Η εμφάνισή μας θα είναι απλή και σύμφωνη με την εμφάνιση της πλειοψηφίας των συμμαθητών/τριών μας, χωρίς στοιχεία εξεζητημένα και προκλητικά.
  • Δεν επιτρέπεται να έχουμε μαζί μας ηλεκτρονικές συσκευές (κινητά, τάμπλετ). Αν είναι αναγκαίο κάποια φορά να τις έχουμε μαζί μας στο σχολείο, τις παραδίδουμε απενεργοποιημένες στο γραφείο της Διεύθυνσης, απ' όπου και τις παραλαμβάνουμε μετά τη λήξη των μαθημάτων. (Υπάρχει η υπ’ αριθμ.Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας που απαγορεύει αυστηρά τη χρήση τέτοιων συσκευών).
  • Φροντίζουμε για την καθαριότητα και καλαισθησία της αίθουσάς μας, των θρανίων μας και όλων των σχολικών χώρων. (Ιδιαίτερα συμπεριφερόμαστε πολιτισμένα στις τουαλέτες και τις διατηρούμε καθαρές). 
  • Προσέχουμε τη σχολική περιουσία, γιατί είναι δική μας περιουσία και, αν προκληθούν ζημιές, είμαστε υποχρεωμένοι να τις αποκαταστήσουμε. 
  • Συμμετέχουμε  πρόθυμα στις εκδηλώσεις του Σχολείου και σε όλες στις δράσεις που διοργανώνονται μέσα και έξω από αυτό και συμπεριφερόμαστε  σύμφωνα με τον Κανονισμό.
  • Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα για όλους και σε όλους τους χώρους του σχολείου.

IXΠλαίσιο συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε σχέση με την επικοινωνίας τους με ηλεκτρονικά  μέσa

  • Σεβόμαστε τους/τις συμμαθητές/τριες μας και, όταν επικοινωνούμε μεταξύ μας με ηλεκτρονικά μέσα στην εξωσχολική μας ζωή, αποφεύγουμε να τους/τις πληγώνουμε με προσβλητικά λόγια. 
  • Ζητάμε την άδεια από τους/τις συμμαθητές/τριές μας, για να τους/τις φωτογραφίσουμε ή να δημοσιοποιήσουμε  φωτογραφίες στις οποίες εικονίζονται και οι ίδιοι/ίδιες. Πολύ περισσότερο δεν αναρτούμε παραποιημένες φωτογραφίες. 
  • Δεν καταφεύγουμε σε υβριστικά σχόλια σε αναρτήσεις συμμαθητών/τριών μας , καθώς και τον εκβιασμό ή τον εκφοβισμό τους με κάθε τρόπο.
  • Το σχολείο είναι αρμόδιο να προστατεύει κάθε μαθητή/τρια από προσβλητικές και εκφοβιστικές  συμπεριφορές και συνεργαζόμαστε με τους/τις καθηγητές/τριες μας, για να επιλυθούν τέτοιου είδους προβλήματα.
  • Δεν επιτρέπεται η φωτογράφηση των μαθητών/τριών και η ανάρτηση φωτογραφιών σε ιστο
  • σελίδες πλην των ιστοσελίδων του σχολείου, παρά μόνο μετά από τη σχετική γραπτή γονεϊκή έγκριση.
  • Κάθε παρέκκλιση από τα παραπάνω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα.

  1. Δημοκρατικοί θεσμοί στο σχολείο

Συμφωνούμε όλοι ότι: 

  • Η προέλευση των μαθητών/τριών, κοινωνική ή οικονομική, ή οι ιδιαιτερότητες  φυλετικού, θρησκευτικού, γλωσσικού ή άλλου χαρακτήρα δεν αποτελούν στοιχεία διάκρισης μεταξύ των μαθητών. 
  • Επιδιώκουμε την καλλιέργεια του αμοιβαίου σεβασμού και δημοκρατικού διαλόγου, της ανοχής, αλληλεγγύης και υπευθυνότητας.
  • Σεβόμαστε το δικαίωμα του άλλου να έχει διαφορετικές ιδέες , απόψεις και θρησκευτικές αντιλήψεις.
  • Η καθημερινή συνύπαρξη των μαθητών/τριών, του διδακτικού προσωπικού και του προσωπικού του Δήμου στο σχολικό χώρο συμβάλλει στην αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου και στην αμοιβαία εκτίμηση και σεβασμό.
  • Θα συμβάλλουμε στην ουσιαστική λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών του σχολείου εντοπίζοντας τα προβλήματα της Τάξης και του Σχολείου μας και συνεργαζόμενοι, για να βρούμε λύσεις, όχι μόνο όταν πραγματοποιούμε τις τακτικές μηνιαίες συνελεύσεις των τμημάτων μας, αλλά και όποτε προκύψει σχετική ανάγκη, με τη βοήθεια του/της Υπεύθυνου/ης Καθηγητή/τριάς του Τμήματός μας.
  • Τα Προεδρεία των Τμημάτων και το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο του Σχολείου πρέπει να φροντίζουν για τη δημιουργία ενός θετικού κλίματος στο Σχολείο, που να ευνοεί την αρμονική συμβίωση των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Τα όργανα της σχολικής τάξης (5μελή) οφείλουν να επιλαμβάνονται κάθε ημέρα για να διατηρούν την καλή της εικόνα (αίθουσα καθαρή και φροντισμένη), σε συνεργασία με την ολομέλεια του τμήματος και τον υπεύθυνο καθηγητή.
  1. Παιδαγωγικά μέτρα
  • Οι μαθητές/τριές που δεν τηρούν τον Κανονισμό και παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της Τάξης τους και του Σχολείου θα αντιμετωπίζονται ανάλογα με τη σοβαρότητα της παραβατικής τους πράξης από τους θεσμούς της Σχολικής Κοινότητας.
  • Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.
  • Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της υπεύθυνου/ης εκπαιδευτικού του τμήματος με τον/την Διευθυντή/τρια του σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων/σουσών και τον/την Συντονιστή/στρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  • Αν η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζεται από 
  • τις κείμενες διατάξεις.
  • Στο σχολείο μας λειτουργεί ο θεσμός της Διαμεσολάβησης στον οποίο μπορεί να προσφύγει όποιος θεωρεί ότι αδικείται από τη συμπεριφορά συμμαθητών του.

4. Τα μέλη της σχολικής κοινότητάς μας είναι:

Ι. Η Διεύθυνση του Σχολείου

  • Η Διεύθυνση του σχολείου φροντίζει να γίνεται η επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους γονείς, τους μαθητές και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού και της αγαστής συνεργασίας, λαμβάνοντας, πάντα, υπόψη τη διάκριση του ρόλου του καθενός. 
  • Ο/Η Διευθυντής/τρια του σχολείου φροντίζει για τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών, ώστε να ασκεί ο καθένας σωστά το ρόλο του με κοινό στόχο το όφελος των μαθητών/τριών σε κάθε επίπεδο.
  • Η Διεύθυνση του σχολείου συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/σουσών και την μαθητών/τριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, για την τήρηση των κανόνων.
  1. Διδακτικό προσωπικό

Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, καθώς και οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία (ΦΕΚ 1340/2002 & 136/3-8-2021).

  1. Γονείς και κηδεμόνες
  • Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών (μέχρι 16 ετών) στο  Γυμνάσιο είναι υποχρεωτική. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. 
  • Οι Γονείς και οι Κηδεμόνες των μαθητών προσέρχονται για ενημέρωση στο Σχολείο σχετικά με την επίδοση, φοίτηση και διαγωγή των μαθητών τηρώντας το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Ο/Η Διευθυντής/τρια και οι Καθηγητές/τριες του Σχολείου με προθυμία τους ενημερώνουν για όλα τα παραπάνω. Οι γονείς συμβουλεύονται τις αναρτήσεις και τις ανακοινώσεις  στην ιστοσελίδα του σχολείου.
  • Φροντίζουν ώστε οι μαθητές/τριες να προσέρχονται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας τους.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες και ηλεκτρονικές ανακοινώσεις, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδοαλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους/τις μαθητές/μαθήτριες. 
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού τους και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  1. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου και 

του/της Διευθυντή/τριας του σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Επίσης, βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/την  Διευθυντή/τρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

V. Σχολική Επιτροπή και άλλοι φορείς

Το Σχολείο συνεργάζεται με τη Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την εύρυθμη λειτουργία του (π.χ. κτιριακές επισκευές, επισκευές εποπτικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού κλπ). Επίσης, είναι ανοικτό στην Κοινωνία με την επικοινωνία-συνεργασία με επιστημονικούς, καλλιτεχνικούς και πολιτιστικούς φορείς για την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού του έργου.

5: Άλλα θέματα

Ι. Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους. 

  1. Λειτουργία κυλικείου

Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα Σχολικά Κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής. Για τον έλεγχο της ομαλής λειτουργίας του κυλικείου συγκροτείται η Επιτροπή Ελέγχου Λειτουργίας του Σχολικού Κυλικείου

  1. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων
  • Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:  Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. 
  • Μια φορά την εβδομάδα σε προκαθορισμένη από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου ημέρες και ώρες, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. 

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους/τις εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. 

  1. Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί επταμελές Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο/η 

Διευθυντής/τρια, τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου, ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, δύο εκπρόσωποι του Δήμου και χωρίς δικαίωμα ψήφου, ένας εκπρόσωπος των μαθητών/τριων. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

  1. Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων −μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης−, για να επιτύχει στην αποστολή του. 

  1. Πολιτική προστασίας του σχολείου από πιθανούς κινδύνους. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Επειδή οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον, το σχολείο μας απαιτεί αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους σύμφωνα με τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας και της Πολιτικής Άμυνας. Ο/Η Διευθυντής/τρια  στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου και  ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους, αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/μαθήτριες, οι γονείς/κηδεμόνες και  ο/η Διευθυντής/τρια  οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της. 

VIIΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ covid-19

  • Διδακτικό προσωπικό και μαθητές γνωρίζουμε και συμμορφωνόμαστε    με το πρωτόκολλο ΕΟΔΥ και  τις κείμενες διατάξεις  για τα μέτρα πρόληψης κατά της πανδημίας.
  • Ενεργούμε σύμφωνα με αυτό σε όλους τους χώρους του σχολείου και σύμφωνα με τις υποδείξεις του Διδακτικού Προσωπικού.
  • Στην περίπτωση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας   ο Εσωτερικός Κανονισμός του σχολείου εξακολουθεί να ισχύει με τις αναγκαίες προσαρμογές.

6:ΕσωτερικόςΚανονισμόςΛειτουργίας-Διαδικασίεςδιασφάλισηςτηςεφαρμογήςτου

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου με 

αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από  την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου. 

Ελληνικό 3/12/2021

ΗΔιευθύντρια

Πηγές

  • Ν.4692/2020,«ΑναβάθμισητουΣχολείουκαιάλλεςδιατάξεις»(ΦΕΚ111/Α/12-6-2020)
  • Ν.1566/1985(ΦΕΚ167/Α/30-9-1985)
  • Αριθμ. 79942/ΓΔ4/31-5-2019 «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης τηςσχολικήςζωήςστασχολείατηςδευτεροβάθμιαςεκπαίδευσης»(ΦΕΚ2005/Β/31-5-2019)
  • Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002(ΦΕΚ1340/Β/16-10-2002)
  • Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136/3-8-2021) “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”

Εγκρίνεται

Ο/ΗΣυντονιστής/ριαΕκπαιδευτικούΈργου(οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη τουΣχολείου)

…………………………………………………………

Ημερομηνία:………………………………………………….

Ο/ΗΔιευθυντής/ριαΕκπαίδευσης.

…………………………………………………………

Ημερομηνία:………………………………………………….

 Μπορείτε να δείτε τον κανονισμό στο σύνδεσμο https://docs.google.com/file/d/1QThoyPhKtpAeXRvBnfYsiQ4vXoYR3XDT/edit?usp=docslist_api&filetype=msword